tiistai 8. lokakuuta 2024

Kuulokoje

Kävin eilen hakemassa uudet kuulokojeeni Tyksistä.

Viisi vuotta minua palvellut kuulo jäi varalle ja sain tilalle uudenaikaiset kehittyneemmät mallit.
Olin jo aiemmin käynyt siellä ja minulle tehtiin korvakäytävien valumallit uusien sovitteiden tekemiseksi.

Minulle kerrottiin, että nämä kourut pään sisään ovat varsin ohuet, mutta kuuloni huonous ei johdu suinkaan rännien kapeudesta. Syyt ovat syvemmällä, mutta neidot jotka minua palvelivat eivät sentään minua ohjanneet psykiatrin puheille.
Kuten ensimmäinen vaimoni, jolla on tohtoritason tietämys kaikista maailman asioista. Kuten kaikilla vaimoilla!

Uusissa kuulokojeissa on mahdollisuus yhdistää ne älypuhelimeen. Kerroin kyllä, että en minä puhelinta puhumiseen tarvitse – kyllä sillä nykyään tämän ikäinen ihminen tekee vallan muita asioita.

Käyttöönotto sujui hyvin ja laitteet toimivat erinomaisesti.
Varhan toiminta oli ihan hyvää eikä mitään viiveitä ollut. Olin siellä sulkemisajan jälkeen, pääsin vastaanotolle ennen aikaani, muita potilaita en edes nähnyt.

Ja tänä aamuna Varhalta tuli viesti kännykkään. Kaipasivat palautetta toiminnastaan. Siihen ei voinut vastata, että laittakaa toimintanne kokonaisuudessaan kuntoon ennen kuin uhraatte kallisarvoista aikaanne tyhjänpäiväisten kyselyjen tekemiseen.

Tämän näköinen laite on kyseessä.
Harmaa osa tulee korvalehden taakse, läpinäkyvä mötikkä menee korvakäytävään.
Alussa mötikkä aiheutti pientä kutinaa korvassa, mutta kyllä se tasaantui niin, ettei sen olemassa oloa edes huomaa.
Pari kertaa laite on jäänyt paikalleen, kun olen mennyt suihkuun.
Nopeasti kun ottaa pois ja kuivaa sen, niin laite jatkaa toimimistaan
Tämän uuden vedenkestävyys on parempi, mutta ei silti suositella käytettäväksi saunassa ja suihkussa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti