keskiviikko 22. maaliskuuta 2023

Kakolassa - pääsin pois!

Talven viimeinen Street Orienteering Kakolan kupeessa.

Vaikka siellä on käyty jo monta kertaa, niin aina vaan tulee töpättyä - tänään oikein pahemman kerran.

 

Alku meni hyvin: L-43-15-42-55-26-54. Tämä rasti oli rippikirkkoni edustalla, tuttu paikka siis.
Jatkokin meni vielä ihan mukavasti: 23-44-14-53, tällä rastilla piti jo huohottaa, tulin pitkät portaat ylös - kävellen. Silti pumppu hakkasi ylhäällä 158 kertaa minuutissa.

 

Se aiheutti pahan pummin, minun piti jatkaa rastille 56, mutta eksyin väärälle uralle ja seurasin ihan suunnistajan näköistä äijää - ei olisi pitänyt. Tein ihmeellisiä kuvioita, kunnes näin yhden nuoren rouvan kartta kädessä tekevän töitä rastilla. Kerroin hänelle, että vanhuuden höperönä tiedän olevani suunnistamassa, mutta en tiedä missä olen ja mikä rasti tämä on. Hän sanoi rastin olevan 32 ja sanoi, että tästä on hyvä jatkaa loppuelämää. Katse oli hieman sen näköinen, että kovin pitkä se ei tule minulla olemaan…

 

Tältä rastilta jatkoin suoraan etelään hyvää polkua pitkin. Vasta kotona huomasin, että olin kulkenut kielletyllä alueella. Luojan kiitos Kakolassa ei ole enää vankilaa ja poliiseja - minua ei siis pidätetty.

 

Tähän seikkailuun rastilta 53 rastille 56 meni yli kymmenen minuuttia, se on neljäsosa kokonaisajasta 45 min. Loppumatkalla oli tehtävä kompromisseja ja pistesaldo jäi hieman heikoksi.

 

Loppu sujui näin: 56-45-35-13-24-M.

 

Kotona tuli esiin pieni ongelma. Minulla on taskussa pieni sanelukone, kun avasin sen purkaakseni vastaukset, joiden avulla todistetaan rastilla käynti, niin siellä oli tasan kolme vastausta.

 

Aloin lukemaan tehtäviä ja muistelemaan mitä olin vastannut. Muuten mielestäni muistin vastaukseni kahta vuosilukua lukuun ottamatta.


Mutta avasin Googlemapin ja ja katsoin sieltä ne kyltit, joissa vastaus oli. Toinen oli selvää pässinlihaa, mutta toinen meni hiukan arvauksen puolelle.

En liene vielä pahemmin dementoitunut, koska kaikki vastaukseni olivat oikein!


Kiertosuunta myötäpäivään.
Tuolla rastin 21 paikkeilla pysähdyin katselemaan, missä olen.
Näin alapuolellani nuo neljä kaksoistornitaloa, mutta en löytänyt niitä kartalta.
Vaikka asuin muutaman vuoden niistä yhdessä!

Kartan kääntöpuolella kysymykset, joihin pitää vastata ja tallentaa ne nettiin kisan jälkeen.
Muut kirjasin kotona muististani, mutta rastien 14 ja 42 vastaukset jouduin tarkistamaan Googlemapista.
Vastaus 57 sieltä löytyi varmuudella, mutta tuo 1907 meni arvauksen puolelle.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti