torstai 29. kesäkuuta 2023

Paluu suunnistajaksi

FIN-5 jäi kesken, mutta pääsin sitten osallistumaan kauden päätapahtumaan Tour de Archipelago-kisaan.
Se käytiin ehkä Nauvon hienoimmassa ja vaikeimmassa maastossa Kirjaisissa.

Tiedossa oli vaativa maasto ja ratamestarin mukaan myös vaativa rata.

Joten lähdin matkaan rauhallisesti tehden tarkkaa työtä. Etenin koko ajan karttaa lukien ja tietäen missä olen ja minne menen.

Kolmoselle harkitsin juosta tietä vasemman kautta, mutta kun Orpo vetää oikeistohallitusta ja vihervasemmisto on sössinyt Suomen kansantalouden, niin ajattelin, että minä menen suoraan. Sillä lailla säästyi hiukan askelia 27-asteen hellesäässä.

Viitosrastia lähestyin liikaa pohjoisesta, mutta käännyin pienellä riskillä suoraan rastille - siinä oli ihan vähäsen tuuriakin mukana!

Loppumatka meni ongelmitta. Tosin kasirastilla maastopohja oli sekä ennen että jälkeen rastin kamalaa.

Kilpakumppanini Bernt haki jo ykköstä viisi minuuttia ja ilmeisesti masentui siitä niin, että oli ainoastaan rastivälillä 2-3 minua nopeampi. Käytti varmaan tiekiertoa, kun on minua jumalattomasti parempi juoksija! 

Tämän kisan loppukilpailu käydään syksyllä ja se käydään taka-ajolähdöllä näiden karsintakilpailujen tulosten perusteella. Olen ollut kahdessa karsintakilpailussa mukana ja voittanut ne molemmat. Neljä parasta lasketaan mukaan, joten hyvältä näyttää.

Maalissa sanoin ratamestarille, että oli hieno maasto, kartta ja rata.
Mutta yhtä jäin kaipaamaan: juomarastia. 😂

Tärkeintä ei ole voitto vaan ylivoimainen voitto!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti