lauantai 12. elokuuta 2023

Mestarillinen suoritus

Ei mestarisuoritus, vaikka kyseessä oli aluemestaruuskisat. Ja vielä kolmen alueen yhteiset kilpailut. En siis kilpaillut kisan vaan itseni voitosta!

Raskas hämäläismaasto pelotti ja vain 21 ikäistäni urhoa uskaltautui lähtöviivalle.

Kisan valvoja varoitteli meitä siitä, että maasto oli raskas ja kaatuneet, korjaamattomat puut tekivät maastosta esteradan.

Rastille 5 saakka etenin hidasta vauhtia, mutta olin koko ajan kartalla eikä virheisiin mennyt muutamaa sekuntia enempää. Sijoitukseni oli 16. tässä vaiheessa.

Vitoselta laskeuduin suorinta tietä tielle. Luin tarkasti kohdan mistä nousta rastille. Telkkänä pönttöön ja sijoistus nousi, olin 13.

Juomarastilla ennen kasia join kaksi mukillista vettä, ne tulivat tarpeeseen - olin jo aivan nääntynyt. Samalla luin seuraavaa rastiväliä 8-9. Totesin, että minun voimillani ja kunnollani pitää palata polkua tielle ja sieltä lyhintä tietä rastille. Nämä hämäläismetsät kun eivät ole oikein sopivia lihavalle, vanhalle ja huonokuntoiselle taapertajalle.

Oivallinen valinta - sijoitukseni nousi sijalle 10!

Lopun kaksi rastiväliä olivat sitten liikaa minun kunnollani ja putosin niillä takaisin sijalle 13.

Nousua reitillä oli 152 metriä ja tämän lisäksi kymmenien puunrunkojen yli kiipeilyä.

Mutta olin kyllä hyvin tyytyväinen suoritukseeni ja suunnistuksen lopettamispäätös siirtyi taas vuodella eteenpäin!

Matkalla näin vain yhden oman sarjani suunnistajan. Kaksi minuuttia ennen minua lähtenyt tuli samaan aikaan 3-rastille. Hän lähti siitä suoraan nelosen suuntaan, emmekä nähneet enää. Hän oli paljon minua nopeampi ja voitti minut lopulta 6 minuutilla alun pummistaan huolimatta.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti