lauantai 22. toukokuuta 2021

Vanheneminen on taidetta?

Olen viime viikot tuskaillut juoksukuntoni kanssa.

Se heikkenee päivä päivältä, vaikka olen ulkoillut säännöllisesti.
Olen miettinyt mistä tämä laskusuhdanne voisi johtua.


Ainoa, joka on tullut mieleeni, on koronarokotus parin kuukauden takaa. Sen jälkeen nokka on vuotanut ja hyvistä yöunista huolimatta olen ollut väsynyt aamusta iltaan.


Tänään kävin tekemässä puolentoista tunnin lenkin. Näin vanhalle miehelle sitä voidaan kutsua pitkäksi lenkiksi. Siis ajallisesti – matkaa ei enää paljoa kerry tuossa ajassa.
Teen nykyään yhden pitkiksen kuukaudessa. Pitäisi kyllä tehdä kerran viikossa, mutta laiska mikä laiska!


Koska olen luonteeltani kirjanpitäjä, niin olen laittanut nämä(kin) lenkit exel-taulukkoon.
Se näyttää tältä kahden viime vuoden ajalta:

                                                 Aika           Syke  T       Km-vauhti  Matka ym.


Vertailun vuoksi tilasto kymmenen vuoden takaa. Silloin pitkis piti olla yli kaksi tuntia. Ja vauhti aivan toista luokkaa.
Näitä kun katsoo, tietää vanhentuneensa!!  😞😟

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti