torstai 13. heinäkuuta 2023

Tour de Archipelague, 4. osakilpailu

TdA:n neljäs osakilpailu, edelleen meitä oli H70 sarjassa kaksi osanottajaa, joten loppukilpailussa syyskuussa kisa lienee meidän kahden välinen koitos.

Tänään laitoin kellon käyntiin vasta ykkösen puolivälissä (sen se ikä ja aivojen kalkkeutuminen tekee) ja varmaan siitä syystä unohtui kartanluku. Hain rastia liian aikaisin, pakitin parisataa metriä ja löysin itseni kartalta. Löysin jopa rastin.
Hävisin tällä rastivälillä taisteluparilleni kahdeksan minuuttia ja totesin, että kisa on ohi.

Seuraava rastiväli oli pohjaltaan pelkkää hakkuujätettä ja voimani loppuivat kokonaan. Kakkosella minut sai kiinni kaksikko, joista toinen oli kohtuullisen nuori ja pyylevä ja toinen jopa minua vanhempi.

He seurasivat minua koko loppumatkan leimaten rastilla noin kymmenen metriä metriä jälkeeni. 8-9 -välillä näin heidät edelläni vasemmalla, mutta lopussa minulla oli parempi alusta kävellä ja olin taas rastilla ennen heitä.

Alkoivat luottaa sokeasti taitoihini, koska rastille 13 tein suuntavirheen ja he olisivat kompassia katsomalla voineet ohittaa minut.
Maasto oli kamalaa, korkeuserot suuria ja jyrkänteitä ylös ja alas. Enpä muista koskaan suunnistaneeni näin raskaassa maastossa.

Nyt illalla myös tulokset tulivat nettiin. Kilpakumppanini Berndt onnistui tänäänkin häviämään minulle, tosin vain 13 sekunnilla. Minulla on nyt kolme voittoa ja hänellä yksi (siinä kisassa en ollut mukana).

Seuraava titaanien taisto on kahden viikon päästä, taas täällä Nauvossa.

Yksi kauhea virhe, muuten ihan kelpo esitys.
Keskisyke 147. Garmin kertoi, että palautusaika on 3 vrk!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti