maanantai 3. tammikuuta 2022

Tipaton tammikuu

Kolmen vuoden tauon jälkeen aloitimme vaimon kanssa Tipattoman Tammikuun.

Tämän kolmen vuoden aikana on tullut käytännössä päivittäin otettua jonkinlaista alkoholijuomaa.


Varsin sivistyneesti, mutta kuitenkin. Minä olen ikääntyessäni vähentänyt juomistani, nykyään juon pääasiassa Lidlin kevytolutta, jossa on puolet normaalin keskioluen prosenteista. Niitä kuluu päivittäin yksi tai kaksi – yleensä kaksi. Ja sitten meillä on paha tapa ottaa illalla viimeksi yömyssy. Se on yleensä vermuttia, noin 4-6 cl.

Joskus tulee otettua juomista kyllä enemmänkin. Nykyään minun elimistöni ei siedä enempää, varsinkin jos juomia tulee otettua monenlaisia.

Uudenvuoden aattona tuli juotua hyvä ruuan kanssa puna- ja valkoviiniä sekä kuoharia. Niiden lisäksi pari olutta.

Siitä kärsi varsinkin yöuni.

Sain unta alle kuusi tuntia ja laatu oli heikko. Yleensä Oura antaa minulle pisteitä unesta noin 90 tai yli. Juopottelun jälkeen pisteet olivat 75 (max on sata pistettä).

Tämä älysormus antaa pisteitä myös valmiudesta uuteen päivään ja mahdollisiin aktiviteetteihin. Nyt pisteet olivat 58, alimmat koskaan minulla.
Oura kyseli hienotunteisesti, että tuliko syötyä liikaa ennen nukkumaan menoa. Ei vihjaillut, että tuliko uitua pirtusammiossa.

En koe, että alkoholin käyttö olisi minulla mikään ongelma. Mutta kyllä tuo päivittäinen tissuttelu pitäisi lopettaa sitten kun tammikuu on lusittu.

Hyvä single malt whisky ei tietenkään ole alkoholijuoma - se on lääke! 😋


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti