keskiviikko 20. huhtikuuta 2022

Ajokortti tulossa!

 Oli vaihteeksi sellainen päivä, etten käynyt lainkaan lääkärillä.

Ajoin Kaarinaan Ajovarman toimipisteeseen, mukanani oli ajokortti ja lääkärintodistus.
Olin etukäteen varannut ajan ja maksanut 39 euron käsittelymaksun.

Toimipisteessä oli herttainen tyttölapsi, joka käsitteli asiaani. Eli vastaanotti paperini ja antoi vielä yhden kaavakkeen täytettäväksi. Se oli varmaan viimeinen testi siihen, että voiko minulle vielä myöntää kortti viideksi vuodeksi.

Selvisin kaikesta ja neitonen lupasi minulle, että kortti tulee postissa parin viikon sisällä.

Kerroin, että ei mitään kiirettä. 

Sen jälkeen kun lopetin ylinopeudesta kärähtelyn, niin minulta ei ole ajokorttia kukaan kysellyt. Henkilöllisyydenkin todistan henkilökortin avulla. Pari kertaa olen kyllä ratsiassa puhaltanut mittariin, mutta eivät ne poliisit ole ajokorttia kyselleet.

Ja eikös se ole niin, että autolla ajamiseen tarvitaan lähinnä auton avaimet?

Ei ne tällaista mulle lähetä.
Tuskin sainkaan sellaista, joka olisi voimassa vuoteen 2055 saakka.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti