tiistai 23. tammikuuta 2024

Karttaprojekti valmis

Olen mapittanut kaikki suunnistuskarttani 60 vuotta kestäneen suunnistusurani ajalta.

Pari vuotta sitten aloitin karttojen skannaamisen ja kymmenien mappien hävittämisen.
Talven pimeinä iltoina se on ollut terapeuttista toimintaa, mutta valmista siitä ei ole tullut ennen kuin tänään.
Minullahan on nyt aikaa, kun hoidettavani on turvallisissa käsissä.

Tarkkaa karttojen lukumäärää en ole laskenut, mutta kyllä niitä yli kaksituhatta on.

Tänään sain urakan valmiiksi. Kaikki kartat on skannattu ja taltioitu vuosiluvun mukaisiin kansioihin. Lisäksi olen tallentanut kartat pilvipalveluun, joten niitä ei helpolla pysty totaalisesti hävittämään.
Viimeisenä tallensin vuoden 1993 kartat.

Kaivoin sieltä liitteeksi suoritukseni Jukolan viestin kolmannelta osuudelta. Juoksimme kisan perheen omalla joukkueella – eli joukkueemme nimi oli lyhyesti ja ytimekkäästi Lainema.

Joukkue koostui veljestäni Matista, minusta, meidän pojistamme ja sisaremme Sirkkaliisan kuopuksesta. Kunniakkaasti sijoituimme sijalle 784 yli tuhannen joukkueen kisassa.

Tässä kartta ja reitti suunnistuksestani viestin kolmannelta osuudelta.
Se oli yöosuus mutta pimeydestä huolimatta olen edennyt melko puhtaasti.
Viestissä käytetään hajontarasteja ja saattaa olle, että rastilla 6 olen käynyt ensin väärällä rastilla.

Tässä joukkueemme osuusajat.
Osuudet ovat eri pituisia, lyhimmät 8 km ja pisimmät lähes 15 km.
Siis linnuntietä! 😂
Toisella osuudella Timo teki hienon suorituksen nostaen sijoitusta roimasti ohittaen 252 joukkuetta.
Myös Juha nosti sijoitustamme puolensataa, hän oli silloin 18-vuotias.
Minä olin heikoin lenkki, mutta syy siihen löytyy Timon nostamisesta joukkueemme urheilijoiden joukkoon! 
Tosin olin silloin alle viisikymppinen, joten kyllä olisi pitänyt jalka nousta reippaammin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti