perjantai 19. tammikuuta 2024

Street Orienteering

Vuoden toinen suunnistus juostiin Pompossa ohikulkutien ja Hämeentien tuntumassa.

Alueen tiet olivat tuttuja, olen niillä teillä pyöräillyt. Suunnistuskarttaa ei ole ennen ollut kädessä siellä retkeillessäni.
Olin ostanut kartan etukäteen ja tehnyt minulle sopivan reitin, jonka pystyisin tekemään ajassa tunti.

Toteutus meni suunnitelman mukaisesti ja olin aikatauluani edessä kun käännyin Hämeentieltä rastille 55.
54:lle joutui rämpimään lumessa, vauhti hidastui ja kartanluku petti sieltä rastille 45 mennessä. Tulin joen yli väärää siltaa pitkin – siinä hukkui pari minuuttia. Mies ei hukkunut, kun käytin siltaa. Aika oli käymässä vähiin!
Loppu meni taas suunnitelman mukaan, mutta rastilla 43 piti laskea valotolpat soikion muotoisella alueella. Tein laskuvirheen ja 43 pistettä jäi saamatta.
Maaliin juoksi täysillä ja pysäytin ajanoton, kun tunti täyttyi.
Reittiä piirtäessäni totesin, että lopetin kisani liian aikaisin. Joten hylkäys siitä olisi tullut oikeassa kilpailussa: väärä maalileimaus!

Lähtö ja maali Citymarketin parkkipaikalta.
Rastinumerot näkyvät huonosti minun silmilläni.
Kiersin radan vastapäivään eli lähdin länteen, mikä tässä
maailmanpoliittisessa tilanteessa on ainoa järkevä tapa edetä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti