torstai 23. syyskuuta 2021

Hammaspeikkoa pakoon!

Käyn kunnallisessa hammashoidossa.

Sama lääkäri on jo paikannut pari kertaa loppukesän aikana hampaitani. Kolmas ja viimeinen kerta oli viime maanantaina. Sieltä tulee päivää ennen viesti, että seuraava aika on silloin ja silloin.

Olin sen jo merkinnyt kännykän kalenteriin viime käynnin yhteydessä, mutta jostakin syystä ajaksi laitoin klo 13.30. Kun tekstiviesti tulee, niin kännykässä näkyy kolme viimeistä aikaa. Ylimmässä oli aika klo 13.30. Alimmassa aika oli 13.00, mutta sitä en vilkaissutkaan – en ennen kuin tulin hammaslääkärin vastaanotolle. Hän nimittäin totesin, että olen puoli tuntia myöhässä! Ja kun kaivoin esiin kännykän niin totta vieköön; siinä alimmassa oli maanantain päivämäärä ja kelloaika 13.00.

Totesin lekurille, että me elämme liian vanhoiksi. Hampaat ei kestä ja pää lahoaa. Ja tämän paperittoman konttorin hoito tässä iässä tuottaa suuria vaikeuksia. Hän myönsi asianlaidan ja totesi, että kyllä tästä vielä selvitään, elämästä ei!

Sain uuden ajan tälle päivälle ja hammas paikattiin.

En kysynyt, että laskuttaako hän tämän maanantain ajan. Meillä kyllä on juttu luistanut keskenämme ja huumoria on viljelty puolin ja toisin. Uskon, että hän ei laskuta maanantain aikaa vaan laittaa sen kaupungin pohjattoman kassan maksettavaksi!

Raportoin varmasti, jos olen väärässä. Lasku tuli, minua ei rankaistu seniiliydestäni!

Selvennykseksi kerrottakoon, että tässä kuvassa minä en syö porkkanaa!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti