perjantai 12. helmikuuta 2021

Fysioterapiaa

 Kävin eilen neuvottelemassa fysioterapeutin kanssa.

Ongelmani – siis yksi niistä lukemattomista – on se, että akillesvamman jälkeen askellukseni on koikkelehtimista. Vammautunut jalka on heikompi ja sillä ei ole samaa voimaa kuin oikeassa jalassa.
Tiedän, että siihen on hankittava voimaa. Mutta en ole oikein tiennyt miten.

Kävin runsas vuosi sitten jalkani kanssa Kaarinassa Relaxion Oy:ssä. Siellä on Samu Kaukoranta ja häneltä löytyy kyllä pätevyyttä keksiä keinot kuntoutukseen.
Olin antanut hänelle tiedoksi ongelmani ja kun tulin vastaanotolle, niin hän kertoi, miten homma hoidetaan.

Hän antoi minulle seitsemän kuntoutusliikettä. Kertoi ja näytti yksitellen, miten ne tehdään. Sen jälkeen minä tein kunkin liikesarjan. Samu korjasi virheet ja sen jälkeen kuvasi minun tekemän liikkeen ja samalla kertoi mitä tehdään. Ja lähetti videot kännykkääni.

Tällaiselle heikon motoriikan ja liikemuistin omaavalle erinomainen tapa kouluttaa.

Kertoi, että koko sarjaa ei voi tehdä kuin joka toinen päivä.
Se on kyllä niin raskas ja vaativa, että alkuun riittänee joka kolmas päivä.
Vaikka tein sarjat nyt vajaina, niin olin hapoilla jälkeen päin. Reisilihakset tärisivät ja ylösnousu oli lähes mahdotonta!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti