keskiviikko 8. huhtikuuta 2020

Ouran orja


Olen nyt viikon verran käyttänyt Oura-sormusta.

En ihan tunne itseäni sormusten herraksi. Kyllä se on pikemminkin tämä Oura, joka pyrkii pomon paikalle.
Se jakelee huolimattomasti pisteitä yöunen laadusta ja määrästä, aktiivisuudesta, valmiudesta uusiin suorituksiin ja muista elämäntavoista. Se on koko ajan huomautellut, että palautumiseni on ollut hieman puutteellista ja kehottaa pitämään vapaapäiviä. Näin, vaikka en ole mitään kunnon ryskätreenejä tehnytkään.
Vielä mä sille näytän, mitä treenaaminen on ja koulutan sen tavoilleni!

Näitä pisteitä Oura jakelee siis kolmesta asiasta. Pisteskaala on nollasta sataan ja jos pääsee yli 85 pisteen jollakin osa-alueella, niin saa kruunun. Ne eivät ole Ruotsin kruunuja eikä niillä voi siis mitään ostaa. Korkeintaan ne parantavat itsetuntoa.

Ensimmäisessä kuvassa on esitetty viime yön uni. Kaikista muista olen selvinnyt luokaltani, mutta tämä restfulness on mennyt punaiselle. Jos olen oikein käsittänyt, niin en ole päivän aikana osannut rentoutua kunnolla. Miten sitä osasikaan, seipään niellyt tosikko
ja suomalainen.
Unesta sain 88 pistettä ja kruunun. Myös valmiudesta uusiin ponnisteluihin tuli kruunu päähän. Ja kaikkein parhaat pisteet sain eilispäivän toiminnallisuudestani, melkein sata pistettä. Olen siis ollut kiltti poika.

Toinen kuva näyttää sykkeen yöunen aikana. Katko tuli kun nousin ylös luonnollisille tarpeilleni. Puin hiukan vaatetta päälle, ulkona kun
oli pikku pakkanen. Lisäksi ihailin täysikuuta ja katselin tähtiä, mutta en laskenut laulellen vesiä. Siis laulu puuttui.

Lisäk
si Oura kyttää lämpötilan vaihtelua – minä en taida olla vaihtolämpöinen.
Myös se ilmoittaa hengitystiheyden. Toinen kaavio
(joka ei ole tässä kuvana) näyttää miten se vaihtelee. Kun näkee oikein kunnon REM-unta, niin hengitystiheys kyllä nousee. Toisaalta elintoimintijen kannalta on äärimmäisen tärkeää, että hengittää!

Vaikka tekstistä paistaa läpi jonkinasteinen sarkasmi, niin totuus on se, että mä tykkään tällaisista leluista. Yhtäkään en antaisi pois. Ja mulla näitä on paljon – ainakin ensimmäisen vaimoni mielestä!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti