perjantai 22. tammikuuta 2021

Koronatestissä

Ulla on yrittänyt saada minua lähtemään koronatestiin. Ei hän niinkään ole epäillyt, että minä olen sairastunut. Itsensä hän kokee sairaaksi ja koska hän kuuluu riskiryhmään monestakin syystä, hän haluaisi edustajansa menemään testiin.

Olen pari kertaa rehellisesti tehnyt testin omaolo.fi-sivustolla, testin mukaan minun ei ole syytä mennä työllistämään testaajia.

Eilen tein testin jälleen ja laitoin sinne myös tiedon poskiontelon tulehduksesta. Valitin myös pientä jomotusta siellä missä normaalilla ihmisellä on aivot. Ja lisäksi vasen silmä punottaa. Vaivat eivät johdu siitä, että olisin ryypännyt liikaa, koska olen ollut pian viikon tipattomalla.

Tipaton tammikuu on oikein helppo nakki, kun aloittaa sen kuun puolessa välissä ja lopettaa viikkoa ennen kuun loppua. Ei ole mennyt insinööriopiskelut hukkaan!

Testi kehotti ottamaan yhteyttä sairaanhoitoon. Se kävi helposti, kun painoi enteriä oikeassa kohtaa. Sain testiajan täksi aamuksi klo 10.10. Tunsin olevani kerrankin kympin poika.
Itse testi kävi helposti. TYKS:n pihassa oli drive-in -testausasema. Autoja oli jonossa kymmenkunta, mutta neljä testiasemaa purki ruuhkan hyvää vauhtia. 

Nätti sairaanhoitaja laittoi ensin sen tikun siltä puolelta nenään, jossa poskiontelo on tulehtunut. Eihän se sinne mennyt. Vaihtoi puolta ja oikeistolaiselle se olikin sutjakka puoli ja näyte tuli otettua. 

Tosin aamulla lukiessani persujen vaalimainosta ajattelin, että pitäisikö vaihtaa puoluekantaa ja siirtyä oikeistosta äärioikeistoon. Jospa ne persut saisivat jotain holttia Turun verorahojen tuhlailuun. Vaikka ei se Mikael Miikkola oikein houkutteleva keulahahmo Turulle olisi. Mutta ei se huonompi voi olla kuin Minna Arve.

Jotkut ovat kuvanneet näytteenottoa kamalaksi. Minä olen elämäni aikana sen verran kaivellut nenääni, että ei tämä sorkkiminen haitannut elämääni.
Tosin olen olosuhteiden pakosta joutunut lopettamaan nenän kaivamisen. Niistäminenkin on tehtävä hyvin varovasti. Muuten alkaa verenvuoto nenästä. Syytä en oikein tiedä. Tuskin se pelkästään huonoa kuntoa on. Olisi veren hemoglobiinit alhaalla?

Tulos tulee muutaman päivän sisällä.

Kehotettiin menemään kolmeksi päiväksi karanteeniin. Laitan Ullan karanteenin ja itse lähden nyt lenkille!

Ajo-ohje oli hyvä!


1 kommentti:

  1. Illalla tuli testin tulos.
    Kuten kaikki minut tuntevat saatoivat arvata: olen negatiivinen.

    VastaaPoista